Vakken in Odense - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Lize Adriaanse - WaarBenJij.nu Vakken in Odense - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Lize Adriaanse - WaarBenJij.nu

Vakken in Odense

Blijf op de hoogte en volg Lize Adriaanse

04 November 2014 | Denemarken, Odense

Na 2 maanden Odense in Denemarken verkent the hebben, vond ik het tijd worden voor een blog. In deze eerste versie van mijn blog wil ik jullie graag op de hoogte brengen van de vakken die ik hier volg, maar eerst volgt een korte introductie over waar ik studeer.

Odense is de 3e grootste stad van Denemarken. De stad telt ongeveer 158.000 inwoners en is centraal gelegen in het midden van Denemarken op het eiland Funen. Wat Odense voor de Denen (en toeristen) bijzonder maakt is dat het de geboorteplaats van Hans Christian Andersen is. Hier zijn de inwoners van Odense erg trots op en je vind dan ook door de hele stad aandenkens aan deze sprookjesschrijver. Zo hebben in de binnenstad de stoplichten voor de voetgangers Hans Christian Andersen als plaatje en staan er verschillende standbeelden die te maken hebben met de sprookjes van de schrijver.

Odense heeft een universiteit genaamd the University of Southern Denmark (SDU). De universiteit heeft op dit moment twee campussen. Een hoofdgebouw en een technische faculteit, maar ze zijn nu druk aan het bouwen zodat alle faculteiten binnenkort op één terrein staan. Ik volg mijn vakken in het hoofdgebouw. Dit gebouw is gigantisch en het rondlopen naar alle lokalen is goed voor mijn conditie. De langste gang is maar liefst 500 meter lang!

De vakken die ik hier volg zijn: organization with a theory of science, strategic communication, entrepreneurship en introduction to globalization. Voor mij valt het niet mee om ineens aan de universiteit te studeren. In Groningen op het HBO ben ik gewend veel in projecten te werken. In Denemarken heb ik alleen voor het vak entrepreneurship een project, waar ik samen met anderen een business plan moet schrijven voor patiënten die net het ziekenhuis verlaten. Het beste idee van een van de projectgroepen voor dit vak heeft kans om in het echt uitgevoerd te worden. Voor de andere vakken moet ik vooral erg veel lezen! Hoewel ik elke dag les heb op de universiteit, moet ik daarnaast veel zelfstudie doen. Hier moest ik even aan wennen, al helemaal omdat alles in het Engels is. Maar na een maand had ik ongeveer mijn draai gevonden en gaat alles een stuk gemakkelijker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Odense

Lize Adriaanse

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 6209

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Erasmus in Odense

13 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Stage in Maleisië

Landen bezocht: