Huisvesting in Odense - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Lize Adriaanse - WaarBenJij.nu Huisvesting in Odense - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Lize Adriaanse - WaarBenJij.nu

Huisvesting in Odense

Blijf op de hoogte en volg Lize Adriaanse

21 November 2014 | Denemarken, Odense

We zijn weer een paar weekjes verder dus het werd weer tijd voor een blog. Ik wil jullie in deze blog wat vertellen over mijn huisvesting in Denemarken.

Via de universiteit in Odense ben ik aan huisvesting geholpen. Ik kreeg afgelopen juli al een berichtje dat ik kon reageren op een huisvesting in de wijk Vollsmose. In de mail stond dat ik kon kiezen uit 4 verschillende grootte kamers en dat ik maar met 4 studenten in één huis zou wonen. Ik heb er voor gekozen op deze aanbieding in te gaan, omdat ik dan zeker was waar ik terecht zou komen. Ik kon namelijk ook wachten en zou dan een huisvesting door de universiteit aangewezen krijgen. Maar dan wist ik niet met hoeveel mensen ik het huis moest delen, hoe groot mijn kamer was en wat voor een prijs ik moest betalen voor de huur.

Ik deel mijn appartement met 2 andere Nederlandse meisjes en 1 Duits meisje. Er was een mogelijkheid dat ik kon opgeven met welk geslacht ik een huis wilde delen, maar ik heb aangevinkt dat het mij niet uitmaakte.

Mijn kamertje van 11m2 kost ongeveer 275 euro per maand. Dit is relatief goedkoop voor Denemarken. De wijk waarin ik woon ligt op 7.5 kilometer fietsen van mijn universiteit en ongeveer 3.5 kilometer naar de binnenstad. Het is een multiculturele buitenwijk. Ik heb me als student nog nooit onveilig gevoeld in deze wijk, maar ik zou er niet voor meer dan een jaar willen wonen. Er heerst een aparte cultuur in de wijk en het is dan ook geen uitzondering dat bijna elke week weer een afgebrande fiets/scooter in het park bij mijn wijk staat. Het park achter mijn flat is heerlijk om in hard te lopen en het is fijn om een beetje natuur bij huis te hebben. Ik zou er ’s nachts niet alleen door heen fietsen, want er zijn nog wel eens wat hangjongeren. Ze zijn ook gek op vuurwerk bij mij in de wijk, we genieten vaker van harde knallen maar dat maakt het leven in deze wijk zeker niet saai.

Er zijn diverse supermarkten (Aldi, Spar, Rema) op ongeveer 5 minuten fietsen en de was service is op loopafstand. Ook kun je binnen een kwartiertje naar de fjord van Odense fietsen. Deze is vooral mooi om bij zonsondergang te bezichtigen. Verwacht geen fjord zoals ze die hebben in Noorwegen, je kunt de fjord van Odense het beste vergelijken met een groot meer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Odense

Lize Adriaanse

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 6207

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Erasmus in Odense

13 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Stage in Maleisië

Landen bezocht: