Future Music Festival en de Cameron Highlands - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Lize Adriaanse - WaarBenJij.nu Future Music Festival en de Cameron Highlands - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Lize Adriaanse - WaarBenJij.nu

Future Music Festival en de Cameron Highlands

Blijf op de hoogte en volg Lize Adriaanse

02 April 2013 | Maleisië, Johor Bahru

02-05-2013
Het was gisteren 1 april! Helaas snappen ze in Maleisie niet dat je dan grapjes moet maken! Er is een hoop gebeurt in een paar weken tijd, dus tijd voor een nieuw reisverslag! We gaan terug naar woensdag 13 maart. Ik had namelijk een beursreisje naar het strand in het vooruitzicht, toen ik op deze woensdag het nieuws kreeg dat mijn beursreis niet doorging. Samen met Sanna werd ik naar Kuala Lumpur gestuurd. Mijn teleurstelling was snel verholpen toen ik er achter kwam dat net dat weekend een van de grootste festivals van Azie in Kuala Lumpur was! Sanna en ik hadden meteen kaartjes gekocht, waarmee we vervolgens de jongens jaloers konden maken (die nog wel naar het stand toe gingen). Op vrijdag trad Armin van Buuren op en wanneer ik opweg was naar het het festijn kwam ik een groep Nederlandse stagiaires tegen die ook naar het optreden gingen. Sanna en ik hebben samen met hun de bus genomen. Wat ik erg vreemd vond was dat er geen busverkeer door het festival zelf georganiseerd was. Je moest er zelf maar zien te komen. Eenmaal in de buurt van het festival stonden overal auto’s langs de snelweg geparkeerd tot wel 3 dubbel aan toe! Wij werden door de bus midden op de snelweg afgezet. We mochten hem nog even oversteken om bij de kaartencontrole te komen. Gelukkig waren we niet de enige en renden we samen met een hele groep feestgangers de snelweg over. Het festival was echt super gaaf en ik heb heel veel leuke nieuwe contacten opgedaan. De wekker ging nadat ik maar een paar uur had geslapen. Sanna en ik waren best laat terug en hadden op zaterdag een dag beurs in het vooruitzicht. Gezellig samen met de zoon van de eigenaar van het NMIT en nog een medewerker. We kwamen keurig op tijd op de beurs aan en mochten vervolgens 1,5 uur wachten op de rest die de brochures hadden. Om 4 uur loogen we dat we naar het MBDC moesten en gingen er vervolgens vandoor om niet te laat op het festival aan te komen. Het was weer een fantastische avond met een heel ander publiek dan de dag ervoor. Dit keer waren er meer lokalen die los gingen. PSY vond ik zelf een beetje tegenvallen, maar Sanna en ik hebben contact gelegd met iemand die het orange feest in Singapore organiseerd dus onze avond kon niet meer stuk. Op zondag zeiden we tegen onze collega’s op de beurs dat we iets verkeerds gegeten hadden en dat we er daarom zo moe uitzagen. De zoon van de eigenaar nam ons na de lange beursdag mee uiteten in een heerlijk Arabisch restaurant. Na de maaltijd wilde hij ons naar het hotel brengen. Er was echter een probleem, Sanna en ik konden niet zeggen in welk hotel we die avond zouden slapen. We hadden met Bux afgesproken dat we 2 nachten in een low budget hostel zouden slapen en vervolgens 1 nachtje in het luxe Traders hotel mochten verblijven. We hebben ons onder het mom van een ijsje eten bij de MacDonalds laten afzetten. Het Traders hotel beviel overigens erg goed, ik heb genoten van mijn drankje in de skybar met uitzicht op de Petronas Twintowers.

Vorig weekend hadden de jongens een uitje dus hadden Sanna en ik het rijk alleen. We hebben ons zaterdag even lekker laten masseren na een nachtje stappen. De massage die ik kreeg was niet wat ik had verwacht. Een chinees die geen Engels kon ging mijn voeten masseren en deed mij behoorlijk zeer! Maar als ik hem probeerde uit te leggen dat het zeer deed begreep hij mij niet! Dat waren een lange 40 minuten zeg! Zondag lieten we ons op pikken door een jongen die we op een beurs hadden leren kennen. Hij nam ons samen met een vriend en zijn zusje mee naar de waterval van Johor. De waterval lag midden in het regenwoud en was een soort van attractie voor lokalen. Iedereen was lekker aan het rondzwemmen en ik kon ervan genieten om de mensen zich zo zien te vermaken.

Afgelopen weekend zijn Sanna en ik naar de Cameron Highlands geweest. Na een gebroken nachtje in een slecht low budget hostel midden in het chinatown van Kuala Lumpur, vertrokken we richting ons guesthouse tussen de theeplantages. Na een 4 uur lang durende reis gingen we gelijk door naar een theeplantage waar we heerlijk konden ontspannen. Het was leuk om echt verse thee te drinken en om de arbeiders op de theeplantage bezig te zien. We werden door een taxi verder gebracht naar een aardbeienplantage waar we verse aardbeien gingen eten. Daarna was het tijd om een maleisische frikandel te eten (erg vies) en lekker te gaan slapen. We hadden een grappig hostel gevonden met allemaal backpackers en een heerlijk ontbijt: pannekoek met banaan en honing! Op ons laatste dagje in de Cameron Higlands zijn we naar the Mossy Forest geweest. Het was echt een avontuur om even door de jungle heen te lopen. Ook zijn we naar een uitzichtpunt geweest waar je heel goed het contrast kon zien tussen het eeuwen oude regenwoud en de ontbossinig voor de bouw van nieuwe hotels. Ik vond het triest om dit te zien. Even van het uitzicht genoten en daarna snel naar ons hostel gelift om onze bus terug naar Kuala Lumpur te halen. Na een overstap in Kuala Lumpur en flink veel geld te hebben betaald voor een buskaartje kwamen we rond half 3 s’nachts eindelijk in Johor Bahru aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lize Adriaanse

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 6217

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Erasmus in Odense

13 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Stage in Maleisië

Landen bezocht: