Negen daagse beurs trip door Maleisie - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Lize Adriaanse - WaarBenJij.nu Negen daagse beurs trip door Maleisie - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Lize Adriaanse - WaarBenJij.nu

Negen daagse beurs trip door Maleisie

Blijf op de hoogte en volg Lize Adriaanse

05 Maart 2013 | Maleisië, Johor Bahru

5-3-2013
Na een drukke week vol beurzen, zit ik nu weer vertrouwd achter mijn computer op kantoor. Tijdens de beurzen waren ik en de andere stagiaires een soort van Hollywood sterren. Iedereen wilde met ons op de foto en schreewde dingen als ‘I love you’ en ‘ You are so pretty’. Het voelde erg raar om ineens zo ‘gewild’ te zijn. Iedereen trok aan je mouw en sommige scholieren werden zelfs brutaal! Ik werd tijdens een beurs Talor Swift genoemd en er was een meisje die een tekening voor mij had gemaakt.

Onderweg naar alle beurzen viel het mij op dat we bijna alleen maar door palmboomplantages reden. Ik sliep de hele week met mijn maleisische collega Jasmine op een kamer. Ze had een druk nachtleven dus ik had niet iedere nacht goed geslapen. De beurzen waar ik aan deelnam gingen er wat anders aan toe dan in Nederland. In plaats van veel informatie te geven aan toekomstige studenten over het NMIT, moesten we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk studenten hun e-mail adres achterlieten. Op deze manier bouwt het NMIT haar klantenbestand op.

Muar was het meest vreemde dorpje van onze reis. Het is een klein dorp waar je nog niet dood gevonden wil worden! We checkte bijna meteen weer uit bij ons geboekte hotel, omdat de kamers zo vies waren. Het volgende hotel was ook niet echt een plek waar je lekker kon slapen, maar kon er nog net mee door. Matthias, Marnix, Sanna en ik besloten nog even wat te gaan drinken op een terras in de zon. We kwamen uit bij een gesloten terras waar we het enige drankje wat ze serveerden (bier) dronken. Ik zat nog maar net op mijn stoel toen er 2 vreemde mannen naar ons toe kwamen die met ons op de foto wilde. Na de foto wilde ze niet meer weg. Iemand van het gesloten terras heeft ze toen voor ons weg gestuurd. Nog geen 5 minuten later kwam een van die mannen weer terug en gooide een volle fles bier naar ons toe. Voor ons was de maat vol en we maakten dat we weg kwamen.

Vrijdag zijn we naar Port Dixon aan het strand geweest. Het zeewater was niet zo helder blauw als ik me had voorgesteld, maar toch prima om even in pootje te baden. Afgelopen weekend heb ik in het stadje Seremban in een voormalig Hilton hotel geslapen. Dit was echt puur genieten! Het hotel had een prachtig zwembad en bood heerlijk eten aan! In het dorpje was een hindoe tempel waar we toevallig langs liepen rond gebed tijd. We werden uitgenodigd om naar binnen te komen en mochten zelfs meeeten! Dit was echt een fantastische ervaring. Ze aten die dag alleen vegetarisch, omdat een man 60 was geworden. Dit is een belangrijke gebeurtenis, je begint dan namelijk aan een nieuwe cyclus van je leven en mag voor de tweede keer met je vrouw trouwen. ’s Avonds waren we samen met mijn collega Jasmine uitgeweest en op de terugweg (rond 2 uur in de nacht) troffen we de voorbereidingen voor een straatrace.

Voor onze ‘wilde beurs week’ waren Sanna en ik nog een dagje naar Singapore geweest. We hadden the marina bay hotel bezocht. Vanaf het dakterras hadden we een prachtig uitzicht op de skyline van Singapore. Singapore is een erg georganiseerde stad en het voelde dan ook als een soort van tweede cultuurshock om van Johor Bahur (de chaos) naar Singapore te reizen.

Niet te vergeten heb ik ondertussen een vliegticket naar de hoofdstad van Laos Vientiane en een vliegticket naar Bangkok geboek. De vliegtickets zijn hier niet duur en we krijgen genoeg vrije dagen van het NMIT. Nu ga ik mijn verjaardag in Bangkok vieren!

Heel veel liefs vanuit het warme Maleisie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lize Adriaanse

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 6240

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Erasmus in Odense

13 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Stage in Maleisië

Landen bezocht: