Bangkok has us now! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lize Adriaanse - WaarBenJij.nu Bangkok has us now! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lize Adriaanse - WaarBenJij.nu

Bangkok has us now!

Blijf op de hoogte en volg Lize Adriaanse

29 April 2013 | Thailand, Bangkok

29-04-‘13
Het is nu al weer een week geleden dat ik in Bangkok zat en ik heb nog niet eens al mijn avonturen daar verteld! Donderdag 18 april de dag voor mijn verjaardag begon al vroeg, Sanna en ik namen rond half 8 de bus richting Kuala Lumpur. De bus vertrok wat te laat, maar na even flink boos te zijn geweest op de chauffeur hebben we toch ruim op tijd ons vliegtuig gehaald. In Bangkok aangekomen had ik wel weer een beetje een soort van tweede cultuurshock! Wat verschilt Thailand van Maleisië zeg! Bangkok is toch meer het echte Azië met veel zwerfdieren en overal bossen met elektriciteitskabels die slordig om palen zijn geknoopt. Het was zelfs zo erg dat Sanna en ik na 2 uur in een slechte bus te hebben gezeten, blij waren om een shoppingmall te zien (waar we in JB altijd zo gek van worden).We overnachten in de wijk Banglamphu waar ineens alleen maar blanken rondliepen! Dat is wel even gek nadat je 2 maanden lang als ‘vreemde’ werd aangekeken, omdat je een van de weinige blanken bent. Sanna en ik vonden dat we na zo een lange reis een wel verdiende voetenmassage van 4 euro mochten nemen. Mijn verjaardag begon ik met een heerlijk ontbijt, namelijk fruit met yoghurt! Dit was weer even een lach momentje, want je kreeg fruit meteen klein beetje yoghurt er overheen gesprankeld. Wel heb ik er erg van genoten, dit is het soort ontbijt dat ik van Nederland zo erg mis! Na het ontbijt hadden we ons om laten praten om een ritje te maken in een tuktuk die ons naar zogenaamde bezienswaardigheden zou brengen. Dit was een grote fout, want onderweg stopte de tuktuk en toen moesten we ineens in een winkel kijken. We gingen hier niet in mee en toen was de tuktukchauffeur zo boos dat hij ons er onderweg uitschopte. Daar stonden we dan, midden in Bangkok zonder een idee te hebben waar we waren. Gelukkig vonden we de weg redelijk snel weer terug en vervolgende we onze reis naar Chinatown. Chinatown in Bangkok is niet te vergelijken met die in Kuala Lumpur. In plaats van kleren verkopen ze hier echt alleen maar rommel, we waren dan ook snel uitgekeken en gingen door naar een shoppingmall waar we een fietsexcursie boekten. We kregen de tip om naar een andere shoppingmall te gaan waar we leuk konden winkelen. Zo gezegd zo gedaan en drie kwartier later stond ik in de Converse shop mijn nieuwe All Stars af te rekenen. In het Hardrock café hebben we onder gezang van het personeel nog even een taartje op mijn verjaardag gegeten. Zaterdag hebben we de Wat Pho tempel bezocht, dit is de oudste en grootste tempel van Bangkok waar onder andere de liggende Boeddha te bezichtigen is. Daarna zijn we met de taxiboot naar een ander tempel gevaren die niet zo mooi was, maar wel grappig want er waren namelijk geen andere toeristen. Het is wel even wennen dat je ineens niemand meer met een hoofddoek tegenkomt en dan ze overal groente en fruit aanbieden. Van dat laatste kan Maleisië nog wat leren! Toevallig kwamen we tijdens onze avondwandeling de Golden Mountain tegen. Vijf minuten voor sluitingstijd holden we nog snel de traptreden op naar boven, waar we beloond werden met een prachtig uitzicht over Bangkok. Zondag ochtend zaten we om 8 uur al op de fiets klaar om Chinatown op een andere manier te ontdekken. Dit is het leukste wat ik in Bangkok heb gedaan! Wat was dat gaaf zeg, je komt op allemaal plekken die je zelf nooit had kunnen vinden. Kleine marktjes met vlees/groente/bloemen/fruit ze hadden echt alles (over de hygiëne niet te spreken). Onderweg kwamen we ook een hele groep kindermonniken tegen die geld aan het inzamelen waren. ’s Middags kwamen we Nederlanders tegen waarmee we tot wel 8 uur in de avond gezellig mee op het terras hebben gezeten. Daarna gingen Sanna en ik naar Patpong (de hoerenbuurt) om ook deze kant van Bangkok met eigen ogen gezien te hebben. Maandag ochtend was nog even spannend, omdat we per ongelijk bij een dronken taxichauffeur ingestapt waren. Gelukkig heeft deze zich ondanks zijn gevaarlijke rijkunsten levend weten af te zetten bij het vliegveld.

  • 29 April 2013 - 09:42

    Hugo Adriaanse:

    Hallo Lize,

    Heerlijk om van jouw (jullie) avonturen in Bangkok te lezen.
    Allemaal hele leuke ervaringen en bij Lucie en mij loopt het water uit de mond :-).
    En inderdaad, Bangkok is een aparte stad, waar ook heel veel toeristen komen. En mafkezen zoals chauffeurs die gedronken hebben kom je overal tegen. Maar met deze ervaring wordt je de volgende keer selectiever.
    Vier je morgen koningsdag op de ambassade in Singapore??
    Ben heel benieuwd naar jouw volgende avonturen.

    xxx Hugo

  • 29 April 2013 - 10:03

    Camweerdenburg:

    Hi Lize, Je hebt een leuk verslag gemaakt hoor...je bent goed te volgen en kon dus "meegaan"! Ben wel blij dat je het er steeds goed afbrengt hoor! Knuffel van omaXXX

  • 29 April 2013 - 11:16

    Astrid:

    Ha Lize,
    Wat een geweldige manier om je verjaardag te vieren! Je verhalen zijn erg leuk, en jullie weten je goed te handhaven daar.. :-)
    Ben trots op mijn grote nicht, en lees graag nog meer! ;-)
    Fijne tijd, mooie koningsdag (dat houdt heel Nederland in z'n greep momenteel),
    en tot chats of zo :-))

    Liefs, Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lize Adriaanse

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 6215

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 14 Januari 2015

Erasmus in Odense

13 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Stage in Maleisië

Landen bezocht: